Rekrutacja Handlowca w Ukrainie

Go back

Ekspansja na zagraniczne rynki jest naturalnym procesem rozwoju sprzedaży w firmach. Różnorodność procesów handlowych na rynkach międzynarodowych może być początkowo przytłaczająca, ponieważ określone narodowości posiadają swoją specyfikę rynkową, a także odmienną mentalnością ludzi, a co za tym idzie, ich decyzji zakupowych. Wprowadzenie firmy na nowy rynek zbytu to wyzwanie. Ułatwieniem tego zadania może być zatrudnienie handlowca odpowiedzialnego za wybrany rynek.

Sprzedaż można realizować na różne sposoby:

  • Jednym z nich jest sprzedaż eksportowa z terenu kraju za pośrednictwem działu eksportu.
  • Drugą ścieżką jest posiadanie swojego sprzedawcy w kraju docelowym. Opcja ta może okazać się bardziej atrakcyjna, ze względu na znajomość specyfiki rynku oraz posiadanie kontaktów biznesowych przez handlowca.

Jak rekrutować / poszukiwać Handlowca w Ukrainie?

Pomimo aktualnej sytuacji w Ukrainie wiele firm wierzy w jej potencjał i decyduje się rozpocząć tam sprzedaż. Procesy sprzedażowe B2B w Ukrainie przebiegają w podobny sposób jednak z innym rozłożeniem akcentów na poszczególne etapy sprzedaży. Wobec tego pierwszym istotnym czynnikiem weryfikacji kandydatów będzie doświadczenie w prowadzeniu sprzedaży i aktywnym pozyskiwaniu nowych klientów w konkretnej branży. Umożliwia to nie tylko posiadanie własnej grupy kontaktów, ale również ułatwia proces pozyskiwania nowych klientów od zera, przez umiejętne i swobodne poruszanie się po specyfice danego produktu stawiając tym samym handlowca w roli eksperta i wzbudzając zaufanie u potencjalnego klienta. Ze względu na wysokie ryzyko cechujące rynek ukraiński, to właśnie wymienione zaufanie jest tak istotne w przypadku prowadzenia tam sprzedaży. Wiedza branżowa to nie jedyny czynnik, który zwiększa zaufanie potencjalnego klienta. Oprócz tego, jest jeszcze inny kluczowy element kompetencji handlowca: osobowość i umiejętności.

Dobry handlowiec powinien…

  • umieć budować zaufanie
  • odpowiednio umiejscowić element relacyjności w procesie sprzedaży B2B
  • być otwartym na wiele spotkań i tym samym wysoką mobilność
  • cechować się wysoką kulturą osobistą, komunikatywnością, otwartością i kreatywnością
  • posiadać umiejętność słuchania ze zrozumieniem, aby szybko docierać do potrzeb klienta
  • być samodzielnym, zorganizowanym i sumiennym
  • doskonale znać techniki sprzedażowe oraz pojęcia dotyczące procesu sprzedaży

Jak znaleźć handlowca posiadającego wymienione cechy?

Niestety aktualnie na rynku ogłoszenie o pracę na portalu nie wystarczy. W odpowiedzi zgłasza się niewielka ilość osób, które zwykle nie spełniają kluczowych wymagań. Powoduje to stratę czasu i kolejne miesiące bez wyniku sprzedaży. Właśnie dlatego coraz częściej pracodawcy decydują się skorzystać z pomocy firm rekrutacyjnych, które skutecznie realizują swoje zadanie, znajdując tym samym odpowiedniego kandydata na  stanowisko. Agencja rekrutacyjna WBS sp. z o.o. od wielu lat prowadzi z sukcesami rekrutacje profili handlowych, a także audyty całych działów sprzedaży. Wieloletnie doświadczenie umożliwia nam odpowiednie dobranie pracownika do potrzeb klienta i oczekiwań na danym stanowisku.

Jeśli poszukujecie Państwo ekspertów w zakresie rekrutacji Handlowca w Ukrainie
(i nie tylko), to zachęcamy do kontaktu.

Prosimy o wysłanie zapytania.
Formularz znajduje się poniżej.

Nasze doświadczenie
Ponad
0
rekrutacji
Ponad
0
zatrudnonych
Ponad
0
audytów
Ponad
0
optymalizacji

Zapraszamy do kontaktu w celu szczegółowego omówienia oferty
i dopasowania jej do Państwa oczekiwań.

Wyślij zapytanie