Zasady budowy procesu sprzedaży:
- Proces powinien być spisany / powinien być dobrze spisany.
- Etapowanie procesu: w ramach procesu sprzedaży są poszczególne etapy, które zawierają zadania i kryteria ich realizacji.
- Proces sprzedaży musi uwzględniać proces zakupu klienta – to jeden z kluczowych elementów.
- Możemy i z pewnością mamy kilka / wiele procesów sprzedaży.
- Proces budujemy z zespołem sprzedażowym.
Przystępując się do budowy procesu sprzedaży należy zebrać kluczowe informacje.
- Jaki jest cel danego procesu oraz oczekiwany efekt?
- Gdzie się proces zaczyna i w którym momencie się kończy?
- Jakie działania są realizowane w ramach procesu?
- W jakiej kolejności one występują (chociaż jest to kolejność umowna, ponieważ prawdziwy proces sprzedaży nie jest liniowy)?
- Które działania mogą być realizowane w dowolnym czasie, a które działania wynikają z poprzednich / są następstwem?
- Co jest efektem określonych działań?
- Kto odpowiada za realizację tych działań?
- Jaki jest czas realizacji określonych działań?
- I wiele innych.
Jak zebrać powyższe informacje? Należy je pozyskać od pracowników.
Jak się tym zająć?
Zapraszamy do rozmowy.