Jak budować proces sprzedaży?

Go back

Zasady budowy procesu sprzedaży:

  • Proces powinien być spisany / powinien być dobrze spisany.
  • Etapowanie procesu: w ramach procesu sprzedaży są poszczególne etapy, które zawierają zadania i kryteria ich realizacji.
  • Proces sprzedaży musi uwzględniać proces zakupu klienta – to jeden z kluczowych elementów.
  • Możemy i z pewnością mamy kilka / wiele procesów sprzedaży.
  • Proces budujemy z zespołem sprzedażowym.

 

Przystępując się do budowy procesu sprzedaży należy zebrać kluczowe informacje.

  • Jaki jest cel danego procesu oraz oczekiwany efekt?
  • Gdzie się proces zaczyna i w którym momencie się kończy?
  • Jakie działania są realizowane w ramach procesu?
  • W jakiej kolejności one występują (chociaż jest to kolejność umowna, ponieważ prawdziwy proces sprzedaży nie jest liniowy)?
  • Które działania mogą być realizowane w dowolnym czasie, a które działania wynikają z poprzednich / są następstwem?
  • Co jest efektem określonych działań?
  • Kto odpowiada za realizację tych działań?
  • Jaki jest czas realizacji określonych działań?
  • I wiele innych.

Jak zebrać powyższe informacje? Należy je pozyskać od pracowników.

Jak się tym zająć?

Zapraszamy do rozmowy.

Nasze doświadczenie
Ponad
0
rekrutacji
Ponad
0
zatrudnonych
Ponad
0
audytów
Ponad
0
optymalizacji

Zapraszamy do kontaktu w celu szczegółowego omówienia oferty
i dopasowania jej do Państwa oczekiwań.

Wyślij zapytanie