Audyt kompetencyjny

Go back

Diagnozujemy i rozwiązujemy problemy firm, instytucji w następujących obszarach:

  • Organizacja pracy
  • Delegowanie zadań
  • Budowa zespołów pracowniczych
  • Rekrutacja pracowników
  • Wdrożenie nowych pracowników
  • Motywacja pracowników
  • Rozwój kompetencji pracowniczych
  • Ocena profili pracowniczych
  • Ograniczenie rotacji pracowników
  • Budowanie relacji
  • Komunikacja w działach
  • Komunikacja pomiędzy działami
  • Komunikacja zewnętrzna
  • Raportowanie

Audyt kompetencyjny jest procesem ukierunkowanym na ocenę umiejętności i kompetencji pracowników. W trakcie realizacji audytu pozyskujemy informacje wskazujące słabe i mocne strony kadry oraz te obszary kompetencji, które wymagają rozwoju. Audyt identyfikuje także szanse i zagrożenia firmy związane z obecnym stanem kluczowych kompetencji.

WBS stworzyło autorski Program Audytu Kompetencji.  Pozwala on na identyfikację potencjału poszczególnych pracowników i ocenę skuteczności wykonywanych przez nich zadań. Jest to również materiał pomocny w rozwoju określonych kompetencji istotnych dla pracowników oraz pracodawcy.

 

Powierzając firmie WBS realizację audytu kompetencyjnego, Klient otrzymuje:

  • Raport zawierający rekomendacje dotyczące możliwości zoptymalizowania kosztów oraz poprawy efektywności wykonywanej pracy na stanowiskach poddanych audytowi (rekomendacje dostosowane do celów i możliwości Klienta).
  • Profile pracowników zawierające m.in. mocne i słabe strony, ocenę efektywności pracy, wskazanie obszarów do rozwoju.
  • Opinię dotyczącą predyspozycji pracowników pod kątem zajmowanych stanowisk bądź pozycji, na które aspirują.
  • Ocenę kompetencji zawodowych, motywacji oraz potencjału pracowników.
  • Zalecenia dotyczące kierunku rozwoju poszczególnych pracowników w strukturze firmy.
  • Wskazanie działań usprawniających dotychczasową strategię zarządzania zasobami ludzkimi.

Audyt kompetencyjny składa się z następujących etapów:

  • Etap I - analiza obecnej sytuacji firmy.
  • Etap II - przygotowanie procedur i narzędzi stosowanych podczas audytu.
  • Etap III - weryfikacja i ocena pracowników.
  • Etap IV - sporządzenie raportu końcowego.

Audyt kompetencyjny może zostać wzbogacony o audyt organizacyjny odnoszący się do działów, w których występują dysfunkcje. Pozwoli to na bardziej kompletną ocenę oraz pełniejsze zdiagnozowanie obszarów krytycznych i w związku z tym szerszą rekomendację działań naprawczych.

Do każdego projektu audytu kompetencyjnego stosujemy indywidualne podejście, dobierając rozwiązania zgodne z oczekiwaniami Klienta. Dokładna analiza struktury, hierarchii i współzależności w firmie pozwala na zdefiniowanie potrzeb oraz dobranie odpowiednich modułów do realizacji zadania. Badanie może obejmować wybranych lub wszystkich pracowników organizacji.

Nasze doświadczenie
Ponad
0
rekrutacji
Ponad
0
zatrudnonych
Ponad
0
audytów
Ponad
0
optymalizacji

Zapraszamy do kontaktu w celu szczegółowego omówienia oferty
i dopasowania jej do Państwa oczekiwań.

Wyślij zapytanie