Proces sprzedaży w firmie

Go back

Proces sprzedaży w firmie – czyli przepis na sprzedaż

Kluczowe założenia:

  • Chodzi o to aby to nie talent handlowca decydował o sukcesie sprzedaży tylko zespól powiązanych etapów procesu, które zawierają punkty krytyczne dla danego procesu sprzedaży.
  • Proces zapewnia: powtarzalność działań, automatyzuje wdrożenie pracownika, zwiększa wartość klienta, pozwala liczyć.
  • Startujemy od tego elementu procesu na którym jest klient. Decyduje perspektywa klienta (proces sprzedaży jest nieliniowy, zadania handlowca i elementy procesu zachodzą na siebie).
  • Nie tylko handlowiec bierze udział w procesie sprzedaży (zwykle w procesie bierze dział  cześć lub cała firma).
  • Początek procesu to zapytanie klienta, a koniec procesu to sprzedaż.

 

Każdy proces sprzedaży jest inny. Różnice wynikają z branży, produktu/usługi, koncepcji sprzedaży i wielu innych czynników. Wypracowanie skutecznego modelu sprzedaży wymaga rozpoznanią ścieżki skutecznego postępowania Handlowców i jej okresowej optymalizacji. Jak budować proces sprzedaży? zwracamy uwagę na kilka założeń w innym artykule jak budować proces sprzedaży.

Kluczowe elementy procesu sprzedaży na które możemy zwrócić uwagę to:

  • Analiza zapytania ofertowego:
    – Analiza profilu klienta.
    – Identyfikacja potencjału (branża, segment, inne kryteria).
  • Badanie potrzeb klienta:
    – Zwykle odbywa się podczas rozmowy telefonicznej lub spotkania.
    – Kluczowe pytania / w tym pytana o parametry krytyczne.
    – Rozpoznanie problemu klienta.
    – Przedstawienie propozycji rozwiązania problemu klienta w rozmowie / e-mailu / ofercie (możliwa interwencja inżyniera – osoby merytorycznej w danym zakresie ze trony firmy)
    składamy kompletną ofertę ze szczegółami i ceną.
  • Follow up.
  • Spotkanie / rozmowa z klientem – strategia negocjacyjna: z czego możemy zrezygnować, a z czego nie.
  • Zamknięcie procesu sprzedaży.

Każdy proces sprzedaży jest INNY,

ale każdy posiada tę samą cechę – jest „game changer’em” w rozwoju sprzedaży,

firmy, które to zauważą i będą pracować nad procesem sprzedaży osiągają ponadprzeciętne wyniki.

Zapraszamy do rozmowy.

Nasze doświadczenie
Ponad
0
rekrutacji
Ponad
0
zatrudnonych
Ponad
0
audytów
Ponad
0
optymalizacji

Zapraszamy do kontaktu w celu szczegółowego omówienia oferty
i dopasowania jej do Państwa oczekiwań.

Wyślij zapytanie