Audyt sprzedaży realizowany przez firmę Work & Business Solutions może obejmować wszystkie aspekty funkcjonowania działu sprzedaży oraz jego pracowników. Celem tej usługi jest podniesienie skuteczności działań sprzedażowych.
Powierzając firmie W&BS realizację audytu sprzedażowego, Klient otrzymuje rekomendacje działań usprawniających, ukierunkowanych na podwyższenie efektywności sprzedaży, są to m. in.:
W zakresie rozwoju sprzedaży,
- Ocena i rekomendacja działań ukierunkowanych na pozyskiwanie nowych klientów o określonym potencjale zakupowym,
- Analiza kanałów sprzedaży i ich obsługi,
- Ocena dynamiki sprzedaży,
- Zbadanie efektów działań wspomagających sprzedaż np. uczestnictwa firmy w targach,
W zakresie zarządzania działem sprzedaży,
- Zbiór prostych i sprawdzonych procedur wspomagających sprzedaż,
- Przejrzysty i prosty system raportowania
- Ocena pracy i kompetencji kadry sprzedażowej zawierająca m.in. mocne i słabe strony pracownika, ocenę efektywności pracy, wskazanie kompetencji sprzedażowych wymagających rozwoju,
- Propozycje zmian w strategii sprzedażowej,
- Propozycje optymalizacji struktury działu,
- Również rekomendacje wynikające ze specyfiki działalności Klienta.
Audyt sprzedaży składa się z następujących etapów:
- Etap I - analiza obecnej sytuacji działu sprzedaży,
- Etap II - przygotowanie procedur i narzędzi stosowanych w trakcie realizacji audytu,
- Etap III - realizacja działań audytowych,
- Etap IV - sporządzenie raportu końcowego zawierającego rekomendacje.
Do każdego projektu audytu sprzedaży stosujemy indywidualne podejście, dobierając rozwiązania zgodne z oczekiwaniami Klienta. Wstępna analiza pozwala na zdefiniowanie potrzeb oraz dobranie odpowiednich narzędzi do realizacji zadania. Badanie może obejmować wszystkie lub wybrane aspekty funkcjonowania działu sprzedaży.