Audyt sprzedaży

Go back

Diagnozujemy i rozwiązujemy problemy związane ze sprzedażą w następujących obszarach:

  • Optymalizacja procesu sprzedaży
  • Strategia sprzedaży
  • Zarządzanie Działem Sprzedaży
  • Organizacja Działu Sprzedaży
  • Komunikacja w Dziale
  • Komunikacja z Produkcją i Logistyką
  • Rekrutacja handlowców
  • Wdrożenie nowych handlowców
  • Motywacja handlowców
  • Rozwój kompetencji sprzedażowych
  • Analiza klienta
  • Obsługa klienta
  • Proces decyzyjny klienta
  • Reakcja na zapytanie ofertowe
  • Ofertowanie
  • Raportowanie sprzedaży
  • Marżowość sprzedaży
  • Eksport - rozwój rynków międzynarodowych
  • Kanały dystrybucji
  • Dystrybutorzy/hurtownicy-polityka
  • Uczestnictwo w targach

Audyt sprzedaży realizowany przez firmę WBS może obejmować wszystkie aspekty funkcjonowania działu sprzedaży oraz jego pracowników. Celem tej usługi jest podniesienie skuteczności działań sprzedażowych.

Powierzając firmie WBS realizację audytu sprzedażowego, Klient otrzymuje rekomendacje działań usprawniających, ukierunkowanych na podwyższenie efektywności sprzedaży, są to m. in.:

W zakresie rozwoju sprzedaży,

  • Kompleksowa analiza procesu sprzedaży oraz nałożenie korekt.
  • Ocena i rekomendacja działań ukierunkowanych na pozyskiwanie nowych klientów o określonym potencjale zakupowym,
  • Analiza kanałów sprzedaży i ich obsługi,
  • Ocena dynamiki sprzedaży,
  • Zbadanie efektów działań wspomagających sprzedaż np. uczestnictwa firmy w targach,

W zakresie zarządzania działem sprzedaży,

  • Zbiór prostych i sprawdzonych procedur wspomagających sprzedaż,
  • Przejrzysty i prosty system raportowania
  • Ocena pracy i kompetencji kadry sprzedażowej zawierająca m.in. mocne i słabe strony pracownika, ocenę efektywności pracy, wskazanie kompetencji sprzedażowych wymagających rozwoju,
  • Propozycje zmian w strategii sprzedażowej,
  • Propozycje optymalizacji struktury działu,
  • Również rekomendacje wynikające ze specyfiki działalności Klienta.

Audyt sprzedaży składa się z następujących etapów:

  • Etap I - analiza obecnej sytuacji działu sprzedaży,
  • Etap II - przygotowanie procedur i narzędzi stosowanych w trakcie realizacji audytu,
  • Etap III - realizacja działań audytowych,
  • Etap IV - sporządzenie raportu końcowego zawierającego rekomendacje,
  • Etap V - wdrożenie rekomendacji (na życzenie klienta).

Do każdego projektu audytu sprzedaży stosujemy indywidualne podejście, dobierając rozwiązania zgodne z oczekiwaniami Klienta. Wstępna analiza  pozwala na zdefiniowanie potrzeb oraz dobranie odpowiednich narzędzi do realizacji zadania. Badanie może obejmować wszystkie lub wybrane aspekty funkcjonowania działu sprzedaży.

Nasze doświadczenie
Ponad
0
rekrutacji
Ponad
0
zatrudnionych
Ponad
0
audytów
Ponad
0
optymalizacji

Zapraszamy do kontaktu w celu szczegółowego omówienia oferty
i dopasowania jej do Państwa oczekiwań.

Wyślij zapytanie