Executive Search / Headhunting to skuteczna metoda, którą stosuje się w przypadku rekrutacji wysokiej klasy profesjonalistów. Ten typ działań rekrutacyjnych skupia się na bezpośrednim dotarciu /Direct Search/ do wykwalifikowanych managerów i kluczowych specjalistów, odznaczających się rzadko spotykanymi umiejętnościami na rynku pracy. Headhunting jest obecnie jedną z podstawowych technik stosowanych w projektach typu Executive Search.
Korzyści wynikające z zastosowania metody Executive Search:
- Wysoka skuteczność - identyfikacja oraz rekrutacja kandydatów pracujących na analogicznych stanowiskach w stosunku do rekrutowanego,
- Pozyskanie wysoko wyspecjalizowanych kandydatów, którzy niejednokrotnie nie poszukują aktywnie pracy,
- Kompleksowa ocena kwalifikacji i predyspozycji kandydatów,
- Ograniczenie czasu rekrutacji do niezbędnego minimum,
- Zachowanie pełnej poufności procesu rekrutacyjnego,
- Rzetelne badanie referencji,
- Udzielenie gwarancji na rekomendowanego pracownika - wzięcie odpowiedzialności za pracownika, który nie sprawdził się na stanowisku pracy.
Zakres działań w ramach projektów Executive Search obejmuje:
- Zdefiniowanie stanowiska pracy z uwzględnieniem oczekiwań Pracodawcy oraz aktualnej sytuacji rynkowej.
- Wykorzystanie kontaktów zgromadzonych przez firmę rekrutacyjną w trakcie wieloletniej działalności w danej branży (informal networking) i zachęcenie kandydatów do uczestnictwa w procesie rekrutacji i selekcji.
- Bezpośredni kontakt z osobami zajmującymi pożądane stanowiska w firmach konkurencyjnych (Direct Search) oraz wzbudzenie ich zainteresowania ofertą pracy. Headhunting jest tu podstawową techniką działania.
- Przeszukanie Bazy Danych i Bazy Inżynierów W&BS z uwzględnieniem ustalonych kryteriów.
- Przeprowadzenie pogłębionych wywiadów z kandydatami: weryfikacja doświadczenia zawodowego oraz wymaganych uprawnień, analiza mocnych i słabych stron, ocena kwalifikacji i predyspozycji do wykonywania zadań na danym stanowisku pracy, znajomości języków obcych, uzyskanie informacji dotyczących dyspozycyjności.
- Wnikliwe i rzetelne zbadanie referencji.
- Sporządzenie raportów rekrutacyjnych, przedstawienie wyselekcjonowanych kandydatów oraz umówienie spotkań z pracodawcą.
- Uczestnictwo w negocjacjach dotyczących warunków współpracy między pracodawcą a kandydatem.
Każdy z tych elementów jest odpowiednio dopracowany i dopasowany do specyficznych potrzeb stanowiska pracy oraz Klienta.