Nawet największe globalne kolosy zaczynały kiedyś swój rozwój od pierwszego klienta. W poprzednich dziesięcioleciach możliwości współpracy międzynarodowej były ograniczone z powodu odległości, komunikacji, rozliczeń, itp. Rozpowszechnienie komunikacji internetowej, które przyczyniło się do globalizacji odmieniło oblicze sprzedaży i na zawsze i dało niezwykłą szansę do osiągania niewyobrażalnych dotychczas wyników. Aktualnie można z dużą swobodą dobierać nowe rynki zbytu, nawet te będące na drugim końcu świata. Ta dostępność determinuje rozwój międzynarodowego handlu, umożliwiając tym samym wielokrotne zwiększanie zysków firmy. Wejście na nowy rynek / w nowy kanał sprzedaży wymaga jednak uprzedniego zaplanowania i szczegółowego opracowania. Znajomość obowiązującego prawa i wymogów rynku dla sprzedawców będą kluczowe. Istotnym elementem wprowadzania produktu na nowy rynek może okazać się również zatrudnienie kompetentnego specjalisty ds. sprzedaży na rynku lokalnym kraju docelowego i wybranej branży.
Co jest ważne w trakcie rekrutacji handlowca?
Każdy rynek charakteryzują odrębne cechy indywidualne, choć na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że proces sprzedaży na całym świecie wygląda tak samo. Faktycznie, są pewne podobieństwa, natomiast ostatecznie różnice międzykulturowe wynikające z lokalizacji będą decydowały o decyzjach zakupowych i samym procesie sprzedaży. Właśnie dlatego proces sprzedaży powinien zostać opracowany w oparciu o całokształt ścieżki zakupowej klienta. Ułatwieniem poznania specyfiki rozwijanego rynku będzie zatrudnienie doświadczonego handlowca bezpośrednio w wybranym kraju. W ten sposób otwierana jest możliwość pozyskania bazy potencjalnych klientów już na samym starcie. Oprócz tego mamy nieocenione wsparcie ze strony osoby, która doskonale zna branże, mogąc tym samym zacząć rozwijać sprzedaż stosunkowo szybko. Skuteczny handlowiec znakomicie rozumie proces sprzedaży, który przyszło mu realizować, zna swój produkt i potrafi wzbudzać zaufanie klienta. Znajomość aspektów sprzedażowych obowiązujących w danym kraju to nie wszystko, oprócz tego dobry handlowiec powinien posiadać szereg innych cech i umiejętności, takich jak…
- otwartość, komunikatywność i pewność siebie – ułatwiające nawiązywanie kontaktów interpersonalnych z klientami
- odpowiedzialność, samodzielność i sumienność – pozwalające wytrwale dążyć do osiągania wyznaczonych celów sprzedażowych
- umiejętność organizowania swojego czasu pracy – w celu optymalizacji procesów
- specjalistyczna wiedza dotycząca prezentowanego produktu – umożliwiająca stawianie się w pozycji eksperta, wzbudzając tym samym zaufanie potencjalnego klienta
- umiejętność docierania do osób decyzyjnych – aby nie prowadzić rozmów handlowych z nieodpowiednimi personami, zmniejszając tym samym prawdopodobieństwo niepowodzenia
- znajomość technik sprzedażowych i posiadanie umiejętności negocjacyjnych – w końcu w każdej sprzedaży chodzi o finalizację i zakończenie jej z sukcesem dla firmy
Jak znaleźć handlowca w innym kraju?
Prowadzenie skutecznej rekrutacji jest wyzwaniem nawet na terenie naszego kraju, a ogłoszenia często okazują się niewystarczające. Biorąc pod uwagę inną narodowość kandydata i barierę językową znalezienie doświadczonego specjalisty na to stanowisko nie należy do najłatwiejszych zadań. Nie jest trudno o błędne oszacowanie kompetencji aplikującego kandydata, zwłaszcza, jeśli brakuje informacji dotyczących specyfiki nowego rynku. Dobrym pomysłem może okazać się sięgnięcie po pomoc specjalistów w temacie rekrutacji. Firma rekrutacyjna WBS sp. z o.o. od ponad 15 lat prowadzi projekty rekrutacyjne na stanowiska związane z rozwijaniem sprzedaży zarówno w kraju, jak i za granicą.
Jeśli poszukujecie Państwo skutecznych ekspertów w zakresie rekrutacji na stanowiska Przedstawicieli Handlowych poza granicami Polski (i nie tylko), to zapraszamy do kontaktu.
Prosimy o wysłanie zapytania.
Formularz znajduje się poniżej.