Jak rekrutować Handlowców B2B

Go back

Są podobne procesy sprzedaży, ale nie ma dwóch identycznych.

Podstawowe rozróżnienie to B2B i B2C. Co je różni? WSZYSTKO.

Sama długość procesu sprzedaży: w B2B zwykle trwa to dłużej, w B2C zwykle krócej.

Decyzja zakupowa: w B2B zwykle bardziej skomplikowana, więcej osób bierze udział w podjęciu decyzji, wiele parametrów decyduje, a w B2C zwykle szybciej zapada, częściej pod wpływem emocji.

Wartość transakcji: w B2B zwykle wyższa, w B2C zwykle niższa.

Rola sprzedawcy: w B2B to opiekun klienta w ciągu całego procesu, doradza, rozwiązuje problemy, itd., w B2C zwykle zachęca do zakupu i finalizuje transakcję.

…możemy tak wymieniać różnice bez końca….

My rekrutujemy najlepszych Handlowców B2B

Co cechuje skutecznego Handlowca B2B?

Klient biznesowy zainteresowany będzie wyłącznie ofertą od profesjonalisty, który posiada wiedzę merytoryczną dotyczącą prezentowanego produktu lub usługi. Posiadając gruntowną wiedzę o produkcie, handlowiec może indywidualnie dopasować warunki oferty pod klienta. Każdy klient może być zainteresowany czymś innym, dla niektórych istotna będzie obsługa posprzedażowa, a dla innych parametry zakupionego produktu. To od handlowca zależy, czy rozpozna proces zakupowy klienta. Tak proces zakupowy klienta to coś, co powinno intersować w sposób szczególny Handlowca B2B ale aby do tego etapu doszło, konieczne będzie uprzednie dotarcie do osoby decyzyjnej, co wbrew pozorom nie należy do najłatwiejszych zadań. Bez tego, nie będzie szans, aby proces się rozpoczął i właśnie dlatego umiejętność ta jest tak niezwykle ważna. Możemy długo pisać i mówić o specyfice sprzedaży B2B. Poniżej kilka konkretów.

Jakie zadania czekają w pracy na Handlowca B2B?

  • Doskonała znajomość produktu / usługi.
  • Dotarcie do osoby decyzyjnej lub grona osób decyzyjnych.
  • Poznanie problemu klienta.
  • Rozpoznanie procesu zakupowego klienta.
  • Przygotowanie dopasowanej do potrzeb klienta oferty.
  • Negocjacje warunków handlowych.
  • Budowanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z klientem.
  • jest jeszcze wiele zadań i cech dobrego Handlowca B2B

W jaki sposób znaleźć odpowiedniego kandydata posiadającego wymagane cechy / cechy krytyczne?

Biorąc pod uwagę specyfikę sprzedaży B2B znalezienie doświadczonego specjalisty na to stanowisko często kończy się niepowodzeniem. Każdy najmniejszy czynnik może mieć kolosalne znaczenie, przez co nie jest trudno o błędne oszacowanie kompetencji aplikującego kandydata. Tu z pomocą przychodzimy my, firma WBS, która skutecznie od kilkunastu lat rekrutuje specjalistów o profilu handlowym. Doświadczenie zdobyte za pomocą przeprowadzenia setek procesów rekrutacyjnych spowodowało, że potrafimy dobrać odpowiedniego kandydata wpisującego się w zestaw oczekiwań naszego klienta. Jeśli poszukujecie Państwo ekspertów w zakresie rekrutacji na stanowiska handlowe B2B, to zapraszamy do kontaktu.

Prosimy o wysłanie zapytania.

Formularz znajduje się poniżej.

Nasze doświadczenie
Ponad
0
rekrutacji
Ponad
0
zatrudnonych
Ponad
0
audytów
Ponad
0
optymalizacji

Zapraszamy do kontaktu w celu szczegółowego omówienia oferty
i dopasowania jej do Państwa oczekiwań.

Wyślij zapytanie